zondag 4 maart 2012

Vlekvrij verven 2.0

Vlekvrij verven met een baby en peuter had ik afgelopen zomer natuurlijk ook al eens gedaan. De uitkomst was prima, maar het proces beviel me niet zo goed. De verf wilde niet altijd even makkelijk mengen en het vrijven viel Apenkoppie soms best tegen.
Om het proces wat makkelijk te laten verlopen heb ik bij alle kleuren verf en flinke scheut afwasmiddel gedaan. Even goed roeren en daarna op het papier in de zak.
Apenkoppie en Muizenmeisje maakten met veel plezier een kunstwerk. Dit keer heb ik de zakjes voorzichtig open geknipt, zo bleef het papier beter heel. Door het afwasmiddel is het namelijk echt doordrenkt met verf.


Voor oma die in het ziekenhuis lag maakten we er een kunstwerk van. Apenkoppie's hand werd een mooie boom.
Ik knipte de hartjes uit hun schilderwerk, Apenkoppie ponste met een ponsje alle vlindertjes.
En oma? Die vond het schitterend en is al weer thuis aan het herstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten