dinsdag 6 maart 2012

BezigBakjes


Pinterest is een geweldige bron van ideeën. Wil je peuters en kleuters bezighouden dan vind je er meer dan voldoende. Al een aantal maanden geleden zag ik er 'busybags'. Zakjes met kleine activiteiten die je peuter zelfstandig kan doen. Geweldig als je even wilt koken of met een dreumes bezig bent.



De 'BezigBakjes:

Bij de  Aldi vond ik pasgeleden de bakjes die ik nodig had. Eigenlijk zijn het vleeswarenbakjes voor in de koelkast. Maar de maat is precies goed. Een van de torentjes had een bakje die wat hoger was. Dat kwam mooi uit, want daar paste precies de klei in.

 Bij Zeeman nam ik al eens vilten vormpjes mee voor 1 euro. De gekleurde kaarten nam ik mee bij een grote doehetzelf keten. Het zijn eigenlijk kaartjes met voorbeelden van de kleuren verf die je kunt laten mengen.

Een aantal oude tijdschriften knipte ik in stroken zodat ze makkelijker te hanteren waren. Peuter is helemaal dol op knippen. De schaar is speciaal voor peuters, die knipt alleen in papier. (en ja, dat heeft hij ook uitgeprobeerd)
 De doos met kleurpotloden is spreekt wel voor zichzelf.

Stickertjes plakken. Ik vind er niets aan, maar Apenkoppie vind het erg leuk. Al zijn deze kleine stikkertjes nog wel wat moeilijk.


Een bakje is nog leeg, daar komt denk ik de voorraad kralen in. Maar die krijgt peuter pas voor zijn verjaardag, volgende maand.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten